Öhhmhee..

Asså, jag kan nästan inte fatta att jag fortfarande är vaken.


Jag gick upp vid 06.10 igår för att fixa iordning mig och åka till mitt andra hem, näst efter mamma och pappa.. Självklart menar jag Götheborg! Så jag åkte dit, var där vid 9.30, blev introducerat till servering/byssa och sen drog dagen igång, Jag jobbade med Björn, Per oc Paul. Vi började med att vika servetter och duka fram, sen lagom till lunchen kom 80 gäster som skulle äta. Jag fick träna på att bära många talrikar och DET är inte det lättaste. När gästerna gått var det bara att plocka iordning, diska och torka borden, en längre rast och sen fick vi börja om inför middagen. Jag kom hem vid 00.50, hoppade ur kläderna och sov som en stock!

Morronen efter, dvs imorrse ringde klockan igen och det var samma visa som gårdagen, upp fixa åka iväg, duka fram ta bort, diska.. Men idag jobbade jag med Paul och Sander, jag kom hem vid 17 och min kropp känns ganska stel, handlederna som fullkomligt brann imorse känns bättre nu men benen och armarna har fått sig en rejäl omgång med välbehövlig träning. Kruxet idag var väll att vi skulle fixa för 80 pers och att det kom typ dubbelt så många. Alla fick inte plats att sitta och ställde sig runt kapstan och sen vällde det in i kajutan. Men jag tror vi lyckades fixa det bra ändå. är Nu är jag sjukt trött!


/Gäsp från Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0