T-rix raaawr!

Trix, det är jag. Eller Beatrice som jag själv inte tycker om jättemycket men som andra verkar uppskatta och tycka är fint av någon anledning. Det kanske det är. Anyway, now it's all about me!

Min personlighet är väl lite märklig kanske, tror inte jag träffat en enda person som inte sagt att jag är knäpp. Fast oftast inte negativt vilket jag finner väldigt betryggande. Jag kan vara snäll, jag kan vara elak. Jag har alltid ett samvete men kan ibland välja att ignorera det, beroende på vad saker gäller såklart. Bell säger att jag är känslokall och har ett hjärta av sten, men tycker inte att jag beter mig så mot henne (vet jag säkert för att annars skulle hon antagligen inte vara min vän) så jag tycker hon är lite motsägelsefull. Jag skulle vilja beskriva det som att jag kan låta det flyta på men inte har svårt för att säga ett strängt och bestämt nej när jag känner att det behövs. Man borde märka när man hamnar i den situationen. Jag tror hennes beskrivning också beror på att jag inte har jättesvårt för att visa om jag inte tycker om en person, inte så att jag är elak, jag bara anstränger mig inte för att vara snäll. Jag är omtänksam, jag sätter andra framför mig och jag försöker ta hand om vänskap. Mot de som gör det för mig, de förtjänar mig och jag förtjänar dem. Vänskap är från två håll.

Knäppheten sitter väl i min fantasi antar jag, i mina idéer och saker som jag får för mig. Saker som jag gör, jag antar att jag inte kan säga emot att jag inte är helt riktig i huvudet men det är väl ingen.

Jag har inte så stora problem med att skaffa nya vänner, att få nära vänner är däremot lite krångligare. Men jag är nöjd. Har även upptäckt att det är mycket lättare med killar som vänner än med tjejer, de är mindre komplicerade och vi connectar mycket bättre. De säger vad de tycker och lindar oftast inte in allt i koder. Väldigt behagligt!

Jag är perfektionist när det kommer till stavning och grammatik, jag har jättesvårt för när människor som gått i svensk skola hela sina liv inte kan svenska. Det är grundläggande att kunna skriva korrekt, särskrivningar och felstavningar är inte acceptabelt helt enkelt. Vet man inte hur ett ord stavas eller ifall det är en särskrivning eller inte så kollar man upp det. Det finns regler för hur det skrivna språket ska vara, faktiskt. Det är inte som att det är speciellt svårt att kolla upp hur ett ord stavas heller, idag har vi en funktion som kallas GOOGLE. Use it.

Det var min seriösa del, språk. Resten av mig är ganska oseriöst. Nä, jag kan vara både seriös och oseriös men man ska ju veta var man ska applicera de olika delarna. Det tror jag att att jag brukar lyckas med ganska bra, även om jag kanske kan ses som "den roliga och oseriösa" i ganska många sammanhang.

Tv-spel är något jag har fallt för, det är något med dem som jag älskar. Vilket de flesta blir förvånade över att höra, förstår inte riktigt varför. Bara för att man är en nörd behöver man inte se ut som en ;) Men jag har problem med skräckspel, jag blir så jävla rädd! Jag lever mig in i spelet så mycket att jag inte klarar av att spela det, det har ju hänt mer än en gång att jag kastat kontrollen ifrån mig för att slippa bli dödad. Ganska idiotiskt eftersom risken ökar betydligt när ingen styr. Att jag sitter och skriker är standard, jag spelar inte skräckspel utan att skrika. Inte ensam heller för den delen. Haha.

Min allra största passion när det kommer till att nörda saker är Stargate. Den absolut bästa serien i detta universumet, och alla parallella universum också för den delen! Ännu en sak folk blir förvånade över, ganska ofta med reaktionen "Men fyfan, det som är så dåligt! Vilken tönt du är!" Men vet ni vad, så länge det handlar om Stargate kan man säga vad som helst om mig, är man det när man tittar på Stargate så är jag det gladeligen. Så bra är det. Det finns egentligen inte så mycket att säga om det mer än att jag älskar det och att det inte finns något som kan ändra på det!

Jag älskar film och musik också, detta blir det sista jag ska säga. Jag har sett otroligt mycket film, långt ifrån allt som finns att se men en hel del ändå. Mitt problem är att jag aldrig kommer ihåg på en titel om jag har sett filmen eller inte så om någon frågar behöver jag en handling för att veta om jag sett den eller inte. Men jag älskar film, speciellt skräckfilm. Till skillnad från med spel så har jag inte några problem alls med att titta på skräckfilm, det är en barnlek i jämförelse. Sen så musik, det är ju halva mitt liv om inte mer. Utan musik hade jag inte levt. Jag lyssnar på det mesta, utom hiphop och rnb ungefär. Inte opera och liknande heller, klassisk musik, nja. Annars är jag väldigt öppen för förslag och kan lyssna på allt från Hardcore Superstar och Backyard Babies till Melody Club och Amanda Jenssen. Allt är bra, det beror bara på vilket humör man är på och vad man känner för!

Remember, just because she's teasin', doesn't mean she's easy

Puss
Trix


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0