Lady Cap'n Bell

Skepp o Hoj!

Jag skulle beskriva mig själv som poetisk, kreativ, obotlig romantiker, chokladälskande och en jäkla lycklig människa, ganska knäpp, galen och sådär *smart på mitt eget vis*. Jag tror man måste känna mig för att fatta att jag är smartare än de flesta, jag bara tänkte inte på samma sätt!




När jag var liten var jag livrädd för båtar, jag HATADE att åka Stenaline-färgorna, för de skulle ju kunna gå på grund och vi skulle kunna sjunka. När vi då 2005 skulle åka på klassresa med skolan var det givet vis en segling.

Vi seglade i 4 dagar ombord på Hawila från MBV, det tog mig 15 minuter från de att vi lämnat kaj till de att jag insåg att jag var trollbunden, det mysiga gungandet och den friska vinden, jag var omvänd.

När vi kom hem var jag redan anmäld till min första sommarsegling, två veckor av sommaren 2005 spenderades på Hawila och vi seglade till danmark och tillbaks, jag innsåg vad ett skepp håller för.

På hösten gick jag instruktörsutbildning i föreningen och sommaren 2006 seglade jag Nordisk med två kompisar, den ena var Trix, som ni kanske kunde lista ut och den andra heter Alexandra. På hösten seglade jag några helger som isntruktör och sen bestämde föreningen sig för at sälga Hawila.

Nu var jag förkrossad och viste inte vad jag skulle ta mig till, men sen dök Tall Ships Race upp, så sommaren 2007 seglade jag den tyska briggen Roald Amündsen. Jag träffade på massa andra skepp och det var här jag blev medveten om att det itne bara fanns skutor på sveriges västkust.

Sommaren 2008 seglade jag den danska fullriggaren Georg Stage, jag var ombord från den 15 april till den 5 september.
2009 seglade jag Sjöscouternas Mandalay på Nordisk, sen Ostindiefararen Götheborg och sen även Skutracet på Mandalay.


Ni kan läsa fulla inlägg om seglingarna mer i detalj på min egen blogg
 http://rockingbell.blogg.se
 
Dock vill jag påpeka att det är här jag bloggar, den andra är bara till för speciella moments eller resor, där allt finns med, här skriver vi bara det viktigaste och roligaste.
  
Nu ska jag fortsätta vara Lady Cap'n Bell på de sju haven..

 

Let the pirates roule the sea! Arr!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0