Ensam mamma söker

Idag bestämde jag mig för att anmäla mamma till Ensam mamma söker, jag tycker det är dax nu. Sjukt roligt var det!
Man skulle bl.a. svara på dessa frågor:

Hur ser ditt liv ut?
Min mamma är som alla andra mammor, går till jobbet, kommer hem, sitter i solen på framsidan och dricker chappuchino, läser reklam, tidning eller bok, fixar mat, kryper upp i soffan och kollar på tv med mer chappuchino eller om jag får bestämma, bryggkaffe. På torsdagar rider vi på Raudhetta och på längre ledigheter seglar hon. I skrivandets stund är hon på väg till Orkney/Shetlandsöarna med sjösportsskolan. Ibland är vi ute och övningskör, då får man passa sig.

Dina intressen?
Mamma gillar att rida och älskar att segla.
Diskutera, om det räknas?



Dina barn (namn och ålder)?
Ola, 16 år och databeroende.
Bell, 20 år och pirat ombord på Ostindiefararen Götheborg.


Hur ser din drömkille ut?
Positiv, humor, inte gubbig, bra på att göra sås (är INTE mamma), seglar, bör tycka om kaffe.

Din drömdejt?
Ombord på en liten skuta i skärgården med räkor och vin i solnedgången, finns det hallon och glass är det ett plus.
I nödfall kan en kritvit strand i värmen fungera, min mamma är lite av en soldyrkare. Annars skulle nånting ovanligt och oväntat fungera, kanske en tur i luftballong eller struttsridning, vad vet jag?

Hur blir du när du blir kär?
Det har jag ingen aning om, antagligen ler hon med ögonen och försöker se allvarlig ut med munnen, ganska löjligt ansiktsuttryck om ni frågar mig.


Sen tyckte jag det var passande med en bild såhär:



/Bell

Kommentarer
Postat av: marre

HAHAHA, galet!! kul om ni kommer med ;)

2010-05-02 @ 19:42:33
URL: http://maaarre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0