Avundjuk!

♫ ♪ Avensjuk jag är så avensjuk ♫ ♪

Vid ca 15.00 idag ringde mamma, allting var färdigstuvat, de hade ätit en rejäl middag, sjösjukeplåster var på (det var nått krav) och de var redo att kasta loss. De skulle börja sinförsta nattsegling redan nu i natt och de är två på däck åt gången och två standby. Mamma var apnervös och jag kan förstå henne, men samtidigt kan jag inte annat än avundas henne. Så extremt modig min lilla mamma är som bara kastar sig ut i en liten blastbåt vind för våg och seglar ut på blåsiga, kalla nordatlandet med en sån liten plastjolle =D

För en gångs skull känner jag mig som en liten hönsmamma, men det är FB7ans fel, bara för att jag VET vad som kan hända. Men mamma är grym och kan ta hand om sig.♥

Jag hade mer än gärna joinat henne, tänk på alla valar, delfiner, sjögojor och härliga soluppgångar hon får vara med om nu när jag bara sitter här hemma och snorar bort!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0