Ute och seglar igen

Yes, efter en snabbt besök hos frisören, (som kostade 450kr!!) var jag redo att åka iväg till Fiskebäckskils vägskäl och mönstra på Kvartsita igen. Det var full rulle med aktiva människor som höll på att fixa lite här och där ombord. Några häll på att dra lite sladdar för att få upp nått nytt AIS system och lyckades borra ett hål rakt genom akterspegeln, genom skeppets egen namnskylt och prickade då A i Kvartsita.. Gör om, gör rätt..

På kvällen kom den galnaste av alla idéer och jag, Parven och nyvunnen vän Matias provade lyckan att ro till Lysekil i jakt på godis och snus. Vi gissade på ca 1,4 distans, först nu i efterhand har jag fått höra att det är närmare 2 distans en väg. Vilket innebär att vi då har rott 4 distans! 2 timmar tog det, plus tiden då vi köpte godiset. Jag hade egentligen planerat att visa er en bild, men min kamera pajade precis innan jag åkte hemifrån och Parven har icke gett mig någon bild. Den kanske dyker upp senare i veckan.

Härligt diskret träningsvärk i ryggen men lyckliga var vi nog alla tre!

Seglingen dagen efter blev mulen och en smula kall, vi gick från kaj vid 9.30 på ett ungefär och gick mot (?Stora Konö?) där vi landsteg i jakten på en grotta, som vi efter en jobbig tur genom en bajsig fårhage lyckades hitta. Cool!

Får har sjukt läskiga pupiller på fel håll, och när vi kom vandrandes längst stigen bara rusade de fram redo att tugga gaddarna djupt in i skinn och ben, fast de andra stod och kliade fåren bakom öronen höll jag mig på ett litet avstånd, för jag kan genomskåda deras ulliga utseende!

Tillbaks till hemmahamn kom vi vid 16-tiden och sen fick vi ta bort alla stormbeslagningar och beslå om lite mer som det passar en skuta vid kaj.


Kram Bell!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0