Mac eller PC?

Jag har bestämt mig för att jag verkligen behöver en bärbar dator. Så nu återstår bara frågan, ska det vara en Mac eller ska det vara en PC?

Jag har alltid gillat PC bäst, men det är ju det jag är uppvuxen med och van vid. Så jag undrar om det kanske inte är därför jag gillar det mest och inte för att det är det bästa alternativet. Jag har ju använt Mac i ungefär två år nu, på deltid kan man säga. Jag har varvat Mac med PC hela tiden då vi har ganska många Mac-datorer i skolan och mina lärare älskar dem. Sen är de mycket snabbare och nyare också så det är ganska skönt att sitta vid dem.

Mina problem med Mac är ju egentligen att jag är ovan, även om jag anser mig vara ganska tränad i att använda dem nu. Jag tycker det är märkligt att bara he en knapp på musen, jag tycker det är lite störande att man ser rakt genom program som Photoshop och jag tycker det kan vara lite komplicerat att ta sig fram ibland. Alla de tre momenten är ju i och för sig verkligen något man vänjer sig vid.

Vem kan egentligen motstå en Macbook Air? Den väger 1,36kg! Det är ju mycket smidigare att ta med sig och hantera än om man skulle behöva släpa på en bärbar PC. Jag vet inte. Just nu känns det som att jag vill ha en Mac, men samtidigt är jag ju så fäst vid PC.

Dessutom kan min fader laga PC:n om den går sönder. Vilket är ett väldigt stort plus, och han kan hitta en skitbra PC för ett bra pris. Vilket också är ett stort plus.

Nu känns det som att jag är väldigt kluven mellan de två olika alternativen. Vi får väl se vad fader min hittar och om jag är nöjd med det alternativet. För annars så är ju Mac snyggare...

http://www.sltechgroup.com/blog/wp-content/uploads/2009/03/apple-macbook-air.jpg
Macbook Air.


http://planetimagehost.com/images/41984_Toshiba_A300_1.jpg
PC, ungefär som den antagligen skulle se ut om jag valde det.

Puss
Trix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0