Hurghada

Nu har jag suttit och letat massor av information om Hurghada, som ligger i Egypten. För jag vill åka dit, och min fader sa inte nej. Han vill åka till ett varmt land, föreslog själv Puerto Rico i Gran Canaria men efter en stund tror jag även han insåg att det var både varmare och coolare att åka till Egypten.

Men hans argument för att inte åka dit är att han vill veta vad han ska göra om han ska åka till ett sånt ställe, ha upplanerade grejer liksom. Så jag tänkte att jag letar väl upp lite grejer man kan planera in då.

Det jag hittade:
Besök i Kairo
Besök i Luxor (Massor av tempel och grejer)
Dykning
Shopping i Sekalla
Rida kamel
Quad Safari (4-hjuling i öknen)
Besök på Giftun Island och därmed Mahmya (ett reservat)
Besök i Down Town/El Dahar
Titta på moskén i Hurghada
Gå på Marinbiologiska muséet

Det var ju ändå en hel del att göra, dessutom måste man ju hinna sola och bada. Gör vi allt det där är två veckor lätt uppbokade! Dessutom kanske jag kan locka honom med att det finns väldigt mycket att ta kort på, med hans fantastiska systemkamera som han är så stolt över. Då kan han testa massa nya vinklar och motiv. Det bästa av allt är ju att jag också kan ta med min och göra samma sak :)

Nu har jag nästan lärt mig att stava till stället jag vill till. Hurghada. Uttalet tar vi en annan gång.

http://static.panoramio.com/photos/original/275414.jpg

http://www.gex.se/bilder/781.jpeg

http://www.gex.se/bilder/782.jpeg

Puss
Trix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0