Multimiljonär

Nu är jag hemma igen, och på vägen hem från pendeln (ca 15 min) kom jag på hur jag ska bli multimiljonär. Jag ska skapa en marsvin/kaninbur som matar, vattnar och städar helt själv.

Det hade ju varit extremt fiffigt liksom, speciellt det där med att den städar själv för det är ju det som är jobbigt med att ha ett marsvin eller en kanin. Om den liksom är timerinställd, och en viss tid varje dag tömmer en låda som finns i buren (givetvis inte genom att öppna ett hål i botten för då skulle djuret antagligen följa med ner någon gång och det hade ju varit mindre bra..) men den kanske kan vippa sig ut genom en lucka som öppnas samtidigt och är lika stor som lådan. Det går faktiskt att potträna marsvin och kaniner, bara så ni vet.

Sen maten så kan man ha någon slags manick som man fyller på massa mat i och så en viss tid varje dag så släpper den ner en viss matmängd ner i en matskål i buren, eller ja, två gånger varje dag då. Skitfiffigt. Allt detta måste självklart också vara kopplat till en timer.

Vattnet, ja, om man uppfinner typ ett sätt att koppla det direkt till vattenledningarna så att vattnet konstant fylls på medd nytt fräscht vatten.. Fast om den inte dricker tillräckligt fort för att vattnet ska vara bra, det kanske måste finnas en tömningsmanick här med, men så att vattnet typ cirkulerar en gång om dagen kanske. Det hade varit skitbra.



Fattar ni eller?! Jag kommer bada i pengar!
Givetvis ska slangarna från vattnet gå till någon slags timer och vattenrörsaker som kan byta vattnet.. Ehm.. Men det fick inte vara med på bilden, way too complicated. Soptunnan borde ha ett tidsinställt lock också så att det inte luktar. Smart tanke.

Puss
Trix

Kommentarer
Postat av: Korpralen

Det finns redan.

http://www.smartstuff.se/pages/husdjur_3.asp

2010-01-18 @ 16:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0