Snabba Cash

Ja, Trix och jag var och kollade på Snabba cash i måndags.

Bell

En långdragen flm som bara gick djupare och djupare ner i träsket, man insåg att filmer inte skulle hinna komma upp till ytan innan slutet men man slutade aldrig hoppas. Jag skulle inte se den igen, hur gullig den än var i början. Därremot har jag läst på texttv idag att Hollywood vill göra en ny Amerikansk version på den. Kanske att jag skulle kunna se den en gång till då, EN men inte fler.


Betyg: 4 av 10 gurkor

Trix
Här kommer Trix, filmanalytikern! Nä, tänkte faktiskt hålla det kort den här gången, mest för att klockan är halv två på natten och jag är trött.

Snabba Cash var som jag hade förväntat mig och precis tvärtemot, eftersom jag inte hade några förväntningar på den. Tror jag. Det var som att jag gick in i bion, tittade på filmen och gick ut igen utan att riktigt gräva mig in i den, efteråt hade jag ingen vilja att analysera och fundera över den.

Jag måste givetvis ge Joel Kinnaman cred för jag älskar honom, faktum är att hans deltagande var anledningen till att jag ville se filmen. Sant, så sant. Och den var bra, det var en bra film med ett bra koncept och ett fint budskap. Det som gjorde att jag inte föll för den tror jag var att den var lite för tankspridd, kändes väldigt luddig och otydlig på något sätt. Har man inte läst boken (vilket varken jag eller Bell har) så tror jag det blir en nackdel lika mycket som en fördel med tanke på att alla jag känner som har läst boken innan de sett filmen säger att filmen inte alls är bra. Vilket folk som läser böcker och sen ser dem på film brukar säga i och för sig så det har väl egentligen ingen påverkan på hur bra filmen var som film.

Nu blev det långt ändå. Sammanfattningsvis så vill jag väl säga att det var en bra film men den hamnar nog bland de filmer som ligger längst ner på min bra-lista. Jag hade velat ha mer känslor, mer tankar, mer förklaringar. Man förstod aldrig riktigt tankegångarna som det var meningen att man skulle förstå. Men det kanske är en film man måste se igen för att tycka om, skulle jag faktiskt kunna tänka mig. Kanske ser den igen nångång bara för att undersöka saken. Nu ska jag sova!

Betyg: 5 av 10 tramolinstudsar





Nästa blir Alice in Wonderland som har premiär 3 mars!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag gillade filmen jättemycket :) Men vi har ju alla olika smak och tur är väl det!

2010-02-13 @ 09:37:50
URL: http://josefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0