Hata pesttrafik!

Bell
Planen var att ta en pendel 07.19 men efter mycket krångel kom ett nytt tåg och iväg vi for, dock inte så långt. Vid Lindome stog vi väll en minut för länge och tåget frös fast igen. Det var så packat att människor desperat försökte kasta sig in i folkmassan på tåget och många blev lämnade kvar på perongen när tåget drog förbi. Jag ska vara glad att jag stog ihopklämd någonstans i mitten på tåget, jag kom i alla fall fram.

När klockan var 08.30 slagen och lektionerna skulle börja hade 6 av 90 elever infunnit sig i klassrummet och resten smög in lite då och då under dagen

Trix
Fem i åtta skulle jag ta tåget, inget tåg kom. Tio över åtta skulle nästa tåg gå, inget tåg kom. Fem i halv skulle ännu ett tåg gå och jag tänkte att kommer inte detta, då går jag hem. Tror ni det kom? NEJ! Dock övertalade Petra mig att jag skulle till skolan ändå (även om det bara hade varit 3 pers där av 90 när hon kom) men jag hade gått hem om jag inte hittat en buss som gick till Heden, så jag hoppade på den och åkte nog på varenda liten väg som finns i Kållered innan vi kom till Linnéplatsen och jag bestämde mig för att det var smartare att åka tvåan till Domkyrkan så jag bytte. Spårvagnschauffören sa "Alltså, jag ska försöka att stanna på varje hållplats, men går det inte så går det inte." Jag kom till skolan ungefär två timmar för sent, men det gjorde inte så mycket.

Båda
På hemvägen hade ryktet redan hunnit i förväg till Bell; "Takras på Centralstationen!" var på allas läppar. Trix upptäckte det med egna ögon då poliser började spärra av Centralen framför henne. När vi sen skulle åka pendeln visade det sig att de hade tappat bort alla sina lokförare (?!) och den skulle antagligen inte gå på ett bra tag. Som tur var slutadeBells  pappa i lagom tid för att fiska upp oss vid Sahlgrenska.





/Bell & Trix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0