Blandat

Nu är jag glad, lite förtvivlad och stolt. En väldigt märklig blandning av känslor måste jag medge.

Jag är glad för att jag har varit på pir 4 och jobbat som guide på Ostindiefararen hela helgen, träffat trevliga människor som jag gärna spenderar min tid med och dessutom tjänat pengar på att prata om mitt intresse, det är inte dåligt!

Förtvivlad är jag för att det verkar som att det inte finns en enda virknål någonstans, jag hittar inga, Bell hittar inga och det finns inga i affären. Jag ska kolla imorgon igen om det finns. I så fall ska jag köpa en och påbörja min mössa som jag hoppades skulle vara klar vid det här laget egentligen.

Stolt är jag över mig själv för att idag har jag varit smart, jag kommer fortfarande ihåg hur man räknar matte! Hjälpte min lillebror med att plugga inför nationella, han går i nian och ska ha det snart tror jag. Jag kunde nästan alla uppgifter felfritt! Eller ja, alla utom två varav den ena jag behövde en formel till som jag inte mindes, så jag är stolt över mig själv för att jag fortfarande är kapabel till att tänka!

Måste säga att de glada känslorna är betydligt starkare än de förtvivlade, speciellt med tanke på att jag kanske löser den känslan till något bra imorgon också. Det känns bra helt enkelt!

I shall go out with a smile!

Puss
Trix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0