Utflykt! =D

Yes, idag åkte jag och moder på utflyckt, först till Hjertmans där vi hittade ett par stövlar och en helt underbart varm och mjuk mössa men dessvärre ingen fin tröja/jacka som jag ville. Den där tröjan jag hittade förförra våren kommer jag aldrig mer få se och det är antagligen bara att acceptera. Jag får sattsa på den gråa jackan på Syrsö istället.

Efter Hjertmans åkte vi till Långedrag där det var full aktivitet igång, Kryssarklubben hade någon form av utbildningsdag och massa människor var där bara för att njuta av solen. Vi ville inte se ut som dumma turister på en parkbänk med kylväska och mat så vi tänkte lite smart att vi åker vidare till Hinsholmen som om det inte var tre gånger så mycket människor, bilar och båtar där?!? Det var full kaos och vi såg inte ens till vattnet för allt som var i vägen. Vi slutade i alla fall på en liten parkering med "resarverad för dagisfröknar, överträdelse beivras" skyllt som vi inte läste två gånger, där åt vi och drack kaffe.

Dessutom höll jag nästan på att mosas av spårvagn 11 till Saltholmen idag. Någon tyckte det var kul att låta vagnar och bilar köra på samma väg, och det tänkte jag inte riktigt på när jag svängde ut från parkeringen, men med ett argt ringande från spårvagnschaffören och ett häfftigt inbromsande av mig så lyckades jag rädda oss alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0