Söndag

Idag väcktes jag av att folk stog och sjöng för mig, sen var det de vanliga morronstöket pluss lite sms och ett samtal med moder innan den vanliga morronsammlingen i verkstaden. Vi som var på bogspröt igår fortsatte idag och Jag och Trix försökte tajta upp vaterstaget, det tog oss från 08.30 till 10.00 att spänna upp 15-20 cm. Sen bestämde vi oss för att någon annan fick gå på planka och bensla fast allting igen, det var svinigt kallt där ute.


Martins bild

Vid lunchen sa Alander att vi skulle gå igenom ett par grejer vid kapstan efteråt, så vi sammlades där och han började snacka om stagen och nått som en inte superintresserad människa inteuppfattade. När ordet BELL ekade mellan masterna och all ek ombord omvandlades blodet till is i kroppen och jag fattade genast vad som var på gång, med en (jätte)knuff från Trix flög jag fram genom folkmassan och höll nästan på att skvimpa ut en kaffekopp och innan jag fattade det själv var jag upplyft på kapstan och alla började sjunga medan jag snurrade runt, först lungt åt ena hållet, sen snabbara och tvärstopp och så åt andra hållet och jag kan tala om att jag har varit mindre nykter och vinglig, pinsamt tyckte jag, kul tyckte väll alla andra. Synd bara att jag inte kan hitta någon kort på det.

Resten av dagen spenderades i verkstaden med att fixa garn till benslar. Fridfullt och inte riktigt lika blåsigt. Vid 14 packade vi iho och städade skansarna för att vid 15 vara klara att fika. Där satt vi ett tag och bara njöt över solen (som inte riktigt var där) och paj med glass. Sen efter massa prat var det dax i alla fall för mig att dra mig hemmåt, men med en smula separationsångest stannade vi kvar med guiderna och fikade mer glass.


också Martins bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0