Rekord!

Idag har solen värmt oss alltihopa pch dessutom hade vi nog rekord för dehär året på besökarna på Ostindifararen. Vi hade nog över 150 st!! Jag hade tre guidegrupper, en med 22, en med ca 27 och den sista var på hela 32 pers(!!) + en skrikande bebis! Sista gruppen råkade jag dra över med en halvtimma, men det var ganska okej eftersom det var den sista och jag inte skulle hinna göra någon mer guidning, men bara de att vänta tills alla 32 pers har gått upp eller ner för en trappa tog minst 10 minuter, så jag antar att allt trappväntande drog ut väldigit mycket på tiden, dessutom råkade min grupp gå in i Sanders grupp, det var ett ögonblick av förvirring innan Sander berättade om betingen för alla 60 pers som trängdes runt den.

Jag tror vi måste bli mer organiserade när det gäller antalet människor i guidegruppen. Jag var faktiskt duktig och höll mig till 40 min på de första två grupperna, men när det är så svårt när man kan prata i timmar och måste begränsa sig!

Jag har i alla fall pratat slut rösten, som känns tunn och en smula hes. Nu ska jag hjälpa mamma med maten, och sen ska vi ha påskmiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0