Lördagen

Efter en näst intill sömnlös natt för mig på grund av en plågande visdomstand (som INTE gör mig visare) har det nu blivit lördag. Vi purrades av Legolas 06.44 (går att diskuteras) med: Vi måste upp och hjälpa kocken, han är typ ny där nere i byssan..? Så vi hoppade upp och dagen drog igång. Efter allt morronstök sammlades vi i verkstaden där vi hade upprop och gick igenom helgens arbete och sen skulle alla nya gå klätterutbildning och skriva på listan. Jag, Trix och Borgert gick med Sigge till bogspröt och började där. Vi skulle klä råt som satt uppe och sedan få ut klyvarbommen, jag, Trix och Sigge har sträckt upp vaterstaget och det var sannerligen inte lätt. Det var så olätt att vi började med det på lördagen under den tiden vi inte satt och njöt av solen och inte blev klara med förens på söndagen.



Efter massa fika och mat var det middag och jag, Trix, Borgert, Björn, Robin, Robin, Martin, Johanna och lite till och frånare satt kvar resten av kvällen, för er som läser låter det knäppt och tråkit men jag kan tala om att under denna lördagkväll när andra gick ut på stan han vi med att:

drick mängder med kaffe, bygga en koja, skratta fram träningsverk i kinderna, äta jordgubbar och massa (be) frukter, göra en gubbe som ni alla kan hitta på Facebook här, komponera ihop en egen låt, hitta ett bra namn åt ett nytt tvättmedel och såklart vara vakna vid 12-slaget och gratt mig. Sen var vi så trötta att vi gick och la oss, men jag som fortfarande har så jäkla ont i min osmarta tand hade stora problem med att sova.


Rest in pieces

Det blev inte lättare av att folk *smög* in klockan 03.30 så tyst de kunde. =D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0