Dagen före dagen före dopparedagen?

Jag började dagen med en dov huvudverk, mamma dundrade upp för trappan och skällde ut Ola efter noter för att han inte hade gått och lagt sig än, han satt uppe hela jävla natten och pratade till alla människor som ryms i hans dator. Uppenbarligen var Tobbe en av dessa, har jag hört från säkra källor.. =D

Så jag gick upp någon gång runt 10 (host mamma läs inte nästa mening) okej egentligen snarare 11.. och slog in några klappar innan jag försökte få upp Ola som nu hade dragit på sig dataförbud och skulle räkna två sidor matte. HAHA såhär gick de..

Jag satt vid köksbordet mellan 11 och 16 och kollade igenom gamla bilder på gamla skivor på datorn och Ola hoppade omkring överallt och gjorde allt utom att spela dator och räkna matte. Jag sa till honom ungefär 5 gånger / halvtimma hela jävla dagen, inte förens vid 15 vart han klar med sina ynka tal..

Trix kom också någon gång runt 15 och vi kollade på bilder tillsammans och sen kom brevbäraren! Han ställde cykeln vid garageuppfarten och kom och plingade på, jag ryckte upp dörren med Ola i hälarna på Trix som var i hälarna på mig, OJOJOJ det är dem! utropade vi och hoppade upp och ner i extas, brevbäraren kunde inte sett mer förvånad ut när jag tok de två knepigt smallånga kartongerna och sa DET ÄR DEM!! Han vände sig bara om och gick, ingen ide att fråga.. =)

Sedan följde mer julklappsinslagning och så rensade jag Tims bur som nu ser riktigt julfin ut med halm, dessvärre vart ganska mycket av det som var i buren tidigare fastfruset så det är kvar under halmen.

Nu sitter jag här hemma hos pappa i min nya rosa coola underställströja, mina gamla joggingbyxor och såklart en tomteluva! Imorron ska jag köra hela vägen till Helsingborg och tillbaka igen för att hämta farmor och Gibbson.

Till alla som vill skapa lite julsämning tipsade Jessica nyss om en superfin jullåt.

Absolute Smash Hits – Christmas Shoes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0