Immanu El

På lördagen efter allt slit vart det dax för konsert. Trix, jag och Borgert träffade Hasse utanför Parken vid 21 och  sen gick vi in. Vi satt och pratade och hade det bara allmänt trevligt innan det första bandet, vars namn jag tyvärr inte kommer ihåg, drog igång. Det lät väldigt mycket, och smarta jag tog inte med öronproppar, inte för att jag inte klarade volymen utan mer för att man hör alla detaljer mycket bättre, så jag höll lite för öronen vid de lugna delarna för att suga in så mycket som möjligt. Jag gillade verkligen andra (tror jag de var) låten, och nån mer fram mot slutet. Men man måste höra en låt två gånger innan den fassnar.

Efter en liten puas kom sen Immanu El upp på scen, vid dehär laget hade vi träffat Malin och två av hennes kompisar så vi stod tillsammans och lyssnade. Trix fick som hon ville när Tunnel och Arches (?) spelades, men jag väntade på Lionheart som aldrig kom. Synd. Men de andra låtarna är fina de me och helt klart värt de!

Det var kul att se Per spela, för de var första gången vi gjorde de. Bra var det också! Bandet har verkligen en väldigt speciell stil som inte riktigt går att sätta ord på, man ser att de trivs där uppe på scenen när de går loss på instrumenten. Tummen upp för de!

Jag tror Trix tog några bra bilder också, men eftersom hon är den som har dem så får hon lägga upp dem här när hon kan, så får hon såklart skriva lite okså.

Jag tänkte att Borgert skulle få berätta lite om dehär hon med men det får bli i ett annat blogginlägg!

/Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0